wtorek, 30 listopada 2010

Przetrwaj zimę modowo

Śnieg i temperatura spadająca kilkanaście stopni poniżej zera wcale nie musi się nam kojarzyć z bezkształtnymi kurtkami, polarami i śniegowcami. W sklepach mamy do wyboru mnóstwo płaszczy i dodatków w najnowszych trendach, które ogrzeją każdego mężczyznę. Łączenie kilku tendencji naraz jest jak najbardziej wskazane. Moja, sprawdzona już propozycja to skórzany płaszcz od środka cały ocieplony futerkiem, grube wełniane skarpety (pamiętaj, żeby były na zewnątrz nogawki spodni i lekko pomarszczone), wysokie buty, komin z motywem norweskim i futrem od środka zamiast tradycyjnego szala oraz czapka w stylu grunge. Do tego wszystkiego pakowna skórzana torba i rękawiczki. Daję gwarancję, że nawet podczas zbliżających się mrozów poniżej -15 stopni, będzie Wam bardzo ciepło nie tracąc modowego look'u :)))



płaszcz 699 zł; czapka 49,90 zł; komin 149 zł; torba 599 zł; rękawiczki 99 zł - całość ZARA
skarpety H&M 29,90 zł; buty F&F 125 zł



sobota, 27 listopada 2010

Facet z torebką... czyli modowy torbacz

Sportowe plecaki są fajne, ale do pewnego momentu życia każdego faceta. Przychodzi taki czas kiedy trzeba zmężnieć i wyglądać jak dojrzały, świadom siebie mężczyzna. Wtedy też należy wymienić kolorowy, sportowy, popisany markerem plecak na torbę, oddającą styl jej właściciela. Męskie torebki mogą mieć charakter sportowy, retro lub być bardzo eleganckie. Niewątpliwie wyglądają lepiej niż wypchane kieszenie, są wygodne i poręczne. W zimowych trendach, Louis Vuitton, Hermes i Bottega Veneta mają nas w garści. Przebojem w męskiej szafie są duże torby przypominające siatki na zakupy. Najlepiej gdy są wykonane ze skóry, zamszu, płótna, a nawet ortalionu. Pamiętaj jednak, że jeśli torba ma krótkie rączki, nie należy wciskać jej na ramię - najwyraźniej została zaprojektowana z myślą o noszeniu jej w dłoni :) Jeżeli Wasz facet nadal nosi młodzieżowy plecak, to najwyższy czas zrobić z tym porządek i przy najbliższej okazji zrobić mu prezent w postaci pięknej, modnej torby. Poniżej moje faworytki.


fot.: 1-3, 5 Louis Vuitton; 4 Bottega Veneta; 6 Hermes


piątek, 26 listopada 2010

Valentino for GAP


Ostatnimi dniami cały świat żył kolaboracją domu mody Lanvin i H&M, podczas gdy na horyzoncie jawi się o wiele ciekawsza współpraca – króla przepychu i luksusu Valentino z marką GAP, specjalizującą się w sportowych, casualowych ubraniach na co dzień. GAP został założony w 1969 roku i jest obecnie największą spółką odzieżową w Stanach Zjednoczonych. Na swoim koncie ma współpracę z takimi gwiazdami jak: Madonna, Missy Elliot i Sarah Jessica Parker.




Kolekcje Valentino for GAP stworzyli dyrektorzy kreatywni marki Valentino: Maria Grazia Chiuri oraz Pier Paulo Piccioli. Co ciekawe, kolekcja Valentino nie kontynuuje tendencji typowej dla takich kolaboracji, czyli przekształcania swoich projektów tak, by odpowiadały masowym gustom i portfelom (czyli, jak to było w przypadku Lanvin, zmieniania materiałów na tańsze, by obniżyć cenę), a raczej stara się naprawdę połączyć tak różne filozofie obu marek – w pierwszych zdjęciach reklamowych widzimy części garderoby zrobione ze zgrzebnej tkaniny khaki, uformowanej w fantazyjne, typowe dla Valentino kwiaty i falbany. Czyżby więc wreszcie projektanci zrozumieli, że "współpraca" to nie przedstawianie tych samych projektów w tańszej wersji, tylko połączenie sił obu marek?






Kolekcja Valentino for GAP będzie miała swoją premierę podczas otwarcia nowego, flagowego salonu GAP w Mediolanie, Londynie oraz Colette w Paryżu. Niestety marka nadal jeszcze nie jest dostępna w Polsce, więc zostaje nam szybko kupić tani bilet lotniczy do jednej z modowych stolic Europy by cieszyć się przepychem i jakością Valentino w rozsądnej cenie.

wtorek, 23 listopada 2010

Pokaz nowej kolekcji Macieja Zienia

Tym razem to warszawski hotel Hilton stał się areną dla pokazu najnowszej kolekcji Macieja Zienia. Na wiosnę/lato 2011 projektant zaproponował bardzo kobiece kreacje z lejących się tkanin. Sukienki przywiodły na myśl klasykę lat sześćdziesiątych - podkreślona talia, szerokie spódnice, gorsetowe góry. W kolekcji znalazły się również kroje nawiązujące do stylu glamour lat dwudziestych , ze zbluzowaną górą i wąskim, długim dołem. Zień nadał swoim suknią nowy wyraz, gdzie ostra nasycona czerwień, spotyka się z pudrowymi, zwiewnymi tiulami i wyrazistą czernią. Kreacje Zienia świetnie wpasują się na wielkie wyjście. Mam nadzieję, że nasze rodzime gwiazdy dokładnie się przyjrzały kolekcji, która stanie się inspiracją do godnego reprezentowania się na imprezach towarzyskich, nie zaliczając już tylu wpadek modowych.


wtorek, 16 listopada 2010

Tom Ford - spektakularny powrót po latach



Tom Ford
, najgorętsze nazwisko w świecie mody na przełomie końca XX i początku XXI wieku powraca do głównej ligi nową kolekcją damską pod własnym nazwiskiem.



Przypomnijmy, iż projektant zdobył sławę jako dyrektor kreatywny upadających marek Gucci i Yves Saint Laurent dzięki czemu oba klasyczne domy mody zyskały nowy poziom kreaty
wności i ekspresji artystycznej. W roku 2004, Tom rozstał się z Gucci Group aby zająć się własną karierą. Przez ostatnie lata projektował okulary przeciwsłoneczne, współpracował z Estee Lauder i tworzył męskie kostiumy m.in. dla Daniela Craig'a do roli James'a Bonda. Zadebiutował również w roli reżysera. Jego film "Samotny Mężczyzna", w którym zagrali Juliane Moore i Colin Firth zdobył wiele nominacji i nagród a także uznanie krytyków i dziennikarzy na całym świecie.



W najnowszym numerze amerykańskiej edycji magazynu VOGUE, Ford występuje w roli modela otoczony kreacjami ze swojej najnowszej kolekcji na sezo
n wiosna/lato 2011. Na zdjęciach towarzyszą mu najpiękniejsze top modelki: Carolyn Murphy, Anja Rubik, Joan Smalls, Stella Tennant, Amber Valletta, Karen Elson i Edita Vikeviciute. Zdjęcia wykonał Steven Meisel.



piątek, 12 listopada 2010

Body Art według Szymona Brodziaka

Szymon Brodziak miłośnik schiz kontrolowanych. Autor kontrowersyjnych zdjęć do limitowanych edycji kalendarzy: Porsche 2007, Instal Projekt 2008, Media Markt 2009, Orlen 2010. Wielokrotnie wyróżniany w prestiżowym konkursie International Photography Awards w latach 2007, 2008 i 2009 zarówno za kampanie reklamowe, jak i projekty autorskie. Laureat Johnnie Walker Keep Walking Award za ciągłe urzeczywistnianie swoich marzeń oraz pasję wyznaczania nowych ścieżek w poszukiwaniu piękna. Swoje prace wystawiał w galeriach całego świata.
Poniżej moja ulubiona sesja Szymona "Hot SPA Story".





czwartek, 4 listopada 2010

Lanvin for H&M - kit czy hit ?


Już 23 listopada do sklepów H&M na całym świecie trafi limitowana kolekcja Lanvin for H&M. Damską część kolekcji zaprojektował dyrektor artystyczny Lanvin Alber Elbaz, a męską linię Lucas Ossendrijver. Alber nie zaskoczył, choć w kolekcji dla szwedzkiego giganta jest trochę ciekawostek. Wiadomo było, że zaproponuje eleganckie sukienki z falbanami znane z jego kolekcji dla francuskiego domu mody. W kolekcji Lanvin for H&M królują minisukienki idealne na wieczorne wyjście. Proste, eleganckie i szykowne. Takie kreacje powinny znaleźć się w szafie każdej kobiety. Do tego płaszcze, futerko i coś dla odważniejszych kobiet - płaszczyk w zebrę. Jednak to nie wszystko, bo w kolekcji znajdziecie też T-shirty i tuniki z rysunkowymi nadrukami, które doskonale przełamują eleganckie kreacje. Ta kolekcja łączy w sobie szyk z młodzieżową nutą.



Dzisiaj w showroomie sieci H&M na Nowym Świecie w Warszawie, odbyła się prezen
tacja kolekcji dla prasy. Można było się z bliska przyjrzeć kreacjom i akcesoriom. O ile urzekł mnie film reklamowy i zdjęcia wykonane przez Stephane Gallois, o tyle na żywo kolekcja już nie robi wrażenia. Poza kilkoma jedwabnymi sukienkami w kwiaty, reszta wygląda tanio mimo swojej ceny (sukienki od 600 zł). W sumie jednak damska kolekcja jest przyzwoita i na pewno znajdzie swoich nabywców w tempie ekspresowym. Niestety największym rozczarowaniem dla mnie jest garderoba stworzona dla mężczyzn. Ubrania prawie niczym nie różnią się od tych dostępnych w regularnej kolekcji, całość bardzo zachowawcza i bezpieczna czyli garnitury, koszule, sztampowe muchy Erbaza oraz dzianinowe spodnie i kardigany. Czyli jak zwykle nic odkrywczego a przecież panowie również chcą wyglądać niestandardowo a nawet ekstrawagancko.


photo: materiały prasowe


Miało być wytwornie niczym z paryskiego butiku Lanvin, a wyszła tania elegancja podrasowana krojem i dodatkami. Dla porównania poniżej przedstawiam kolekcję domu mody na sezon jesień/zimę 2010/2011. W ten sposób sami oceńcie to co stworzył Alber Elbaz dla H&M.




środa, 3 listopada 2010

Silver Queen on the Dancefloor

Mimo, że mamy dopiero początek listopada, to warto przyjrzeć się już dzisiaj kolekcją karnawałowym na rok 2011. Spośród kilkunastu kolekcji wybrałem krakowską markę IMUNZI. Magdalena Waś, założycielka i projektantka firmy, absolwentka Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru, tworząc najnowszą kolekcję zainspirowała się kalejdoskopowym lśnieniem kuli dyskotekowej. Kolekcja CARNIVAL eksploduje jedwabnymi materiałami ze srebrzystą poświatą, zmysłowymi dekoltami oraz krojem uwydatniającym talię i odsłaniającym plecy. Każda sukienka została stworzona z myślą o kobietach, które chcą się wyróżniać z tłumu i pragną błyszczeć podczas nocnych szaleństw na parkiecie. Elastyczne bawełniane tkaniny dodatkowo batikowane świetnie formują sylwetkę, dzięki temu każda kreacja podkreśla inne walory kobiecego ciała.


photo: Marcin Urban
model: Claudia Kozik
stylist & hair: Konrad Fado
make up: Agnieszka Krzyżowska


Pracownia Sukienek IMUNZI, ul. Piłsudskiego 7, Kraków
www.imunzi.com