sobota, 5 lutego 2011

"Realne życie" na witrynach sklepowych





Ogromną rolę w pozyskiwaniu klienta, zwracaniu jego uwagi oraz komunikowaniu o tym, co stanowi aktualną propozycję firmy odgrywa witryna. Jako wizytówka marki, staje się bardzo ważnym narzędziem wykorzystywanym do „zmuszenia” klienta do zapoznania się z proponowaną ofertą. To często wielka scena teatralna, na której odbywają się spektakle mające na celu przyciągnąć wielu widzów. Współczesne okno wystawowe to obecnie nie tylko narzędzie do prezentacji produktu. Dzisiaj witryna sprzedaje pewne idee, bawi się symboliką, wyzwala emocje, zmusza do zatrzymania się, do interpretacji. Dobrze przemyślana, opowiada pewną historię. Niezależnie od swojej struktury powinna zaskakiwać nowymi rozwiązaniami artystycznymi. Współczesna witryna jest często odzwierciedleniem naszej codzienności, zatrzymaniem w czasie ważnego wydarzenia, spotkania lub po prostu zamkniętą jak w fotograficznym kadrze, z pozoru zwykłą, banalną sytuacją. Istotną rolę w budowaniu dramaturgii witryny odgrywa rodzaj zastosowanych manekinów do ekspozycji produktu. Moda preferuje jeszcze manekiny do złudzenia przypominające człowieka.  Ważna jest sylwetka, poza, mimika oraz interakcja zachodząca między nimi – uśmiech, spojrzenie czy pozorna obojętność, zamyślenie. Co raz częściej domy towarowe i butiki szukają nowych, szokujących rozwiązań aby przyciągnąć klienta. Zwykła prezentacja ubrań na manekinach już nie wystarcza gdyż każda sieciówka właśnie w ten sposób prezentuje swoje nowe kolekcje. Specjaliści od VM szukają więc inspiracji w otaczającym nas świecie, często bardzo brutalnym. Ale właśnie dzięki takim zabiegom przyciągają wzrok każdego przechodnia. 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz